هندریل چیست + مزایا و معایب آن
نوشته شده توسط : sakura

هندریل چیست و چه کاربردی دارد

هندریل، وسیله ای بسیار مهم در ساختمان‌ها و کارخانه‌ها است ، که با نام‌های دستگیره، دست انداز، دَستک یا دستگرد نیز شناخته می‌شوند. به طور معمول، این وسیله دارای تعدای میله به صورت افقی و عمودی شکل است که روی بخش‌های کناری راه پله‌ها سوار می‌گردد تا افراد هنگام ایستادن کنار لبه سطوح، به آن تکیه کرده و آن را با دست بگیرند یا در زمان استفاده از راه پله و سطوح شیب دار به عنوان تکیه‌ گاه مناسبی برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها باشد.

مهم ترین کاربرد انواع هندریل شامل موارد زیر است:

 

زیبا تر کردن اطراف و کناره‌های راه پله‌ها

استفاده در کنار پل‌ها

جلوگیری از سقوط افراد از لبه پرتگاه‌ها

جلوگیری از سقوط اجسام در صورت بروز خطر

کنار پایه‌های فلورسنتی

ایجاد زیبایی در دور تا دور پشت بام‌ها

کاهش سرعت باد هنگام برخورد با هندریل‌ها(مخصوصا هندریل‌های شیشه ای)

انواع هندریل

تنوع هندریل‌های موجود در بازار بسیار زیاد بوده و هر کدام از آن‌ها برای یک هدف خاص طراحی و تعبیه شده اند. در این بخش به بررسی ویژگی انواع هندریل و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم:

 

هندریل تاپ ریل: نوعی از هندریل است که دقیقا بالای شیشه قرار می‌گیرد.

هندریل آهنی(فرفورژه): میله‌های آن از جنس آهن فرفورژه بوده و مقاومت کمتری نسبت به هندریل فولادی دارد.

هندریل براکتی: نوعی از هندریل است که به شکل لوله ای بوده و از برخی از انواع آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی نیز استفاده می‌شود.

هندریل فولادی: هندریلی از جنس فولاد زنگ نزن بوده که مقاومت بسیار بالایی دارد. از این نوع هندریل‌ها بیشتر در کارخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

هندریل‌های شیشه ای: از آنجایی که تنوع هندریل‌های شیشه ای بسیار بالاست، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید آن‌ها حتما با افراد خبره در این زمینه مشورت داشته باشید:

هندریل شیشه ای فیکس پوینت

هندریل شیشه ای اکسپوز

هندریل شیشه ای دفنی

هندریل شیشه ای اس

هندریل شیشه ای هنزا

مزایای استفاده از نرده شیشه ای یا هندریل

طراحی مدرن و زیبا : نرده های شیشه ای، با ارائه ظاهری شیک و مدرن به هر فضایی، به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای خانه های مدرن و فضاهای تجاری تبدیل شده اند.

قابلیت دید آن سوی هندریل : ماهیت شیشه ای و شفاف هندریل های شیشه ای این امکان را به شما می دهند تا بتوانید از منظره ها آن سوی هندریل نیز استفاده ببرید.

تمیزکاری آسان : برخلاف نرده های سنتی، نرده های شیشه‌ای به راحتی تمیز می شوند و می توانند به راحتی با استفاده از محلول های تمیزکننده خانگی تمیز شوند.

 

معایب استفاده از نرده شیشه ای یا هندریل

هزینه بالا : از آن جایی که در نرده های شیشه ای از چندین لایه شیشه و قاب استفاده می شود، هزینه آماده سازی و نصب آن ها گران تر نرده های معمولی است.

دوام پائین : همانطور که حدس می زدید، نرده ها شیشه ای به اندازه نرده های فولادی و یا آهنی مقاومت نداشته و احتمال آسیب رسیدن به آن ها وجود دارد.

دشواری در نصب : از آن جایی که هر اشتباه کوچک در هنگام نصب این هندریل ها می تواند باعث آسیب به شیشه شود، نصب آن ها یکی از دشوار ترین نصب ها است و باید توسط افراد بسیار متخصص صورت گیرد.

حریم خصوصی محدود : به دلیل شفاف بودن نرده های شیشه ای، متاسفانه نمی توان از آن ها توانایی حفظ حریم خصوصی را داشت و بنابراین نباید در برخی از شرایط استفاده شوند. البته برای افزایش حریم خصوصی خود می توانید از شیشه های مات استفاده کنید.

 

در آخر

در این مقاله ، سعی کردیم تا با بررسی مزایا و معایب نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای، شما را در داشتن راهرو و یا بالکن هایی زیبا و مدرن بیشتر راهنمایی کنیم. همچنین شما میتوانید برای خرید و آشنایی بیشتر با پارتیشن شیشه ای و هندریل در دکوپارت1 از کارشناسان ما مشاوره گرفته و راهنمایی شوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: